Duszniki-Zdrój

Zobacz nasz projekt Opolskie - małe ale kwitnie
2013-08-06

Podczas wycieczki po Kotlinie Kłodzkiej kilka razy przejeżdżaliśmy przez Duszniki, pod przepięknym Muzeum Papiernictwa, i myslałam, że to główna żeby nie powiedzieć jedyna atrakcja w Dusznikach, ale się pomyliłam. Zjeżdżając z Zieleńca zatrzymaliśmy się w Dusznikach na dłużej i okzało się, że to kolejne piękne zdrojowe miasto w tym rejonie.

Rozpoczęliśmy od Rynku, który jest bardzo ładny i kolorowy, stoi na nim figura Mryjna i pręgierz, jest tez fontanna. Zaraz obok jest zabytkowy kościół z ciekawostką wewnatrz, znajduje się tu bowiem bardzo oryginalna ambona w kształcie wieloryba.

Muzeum Papiernictwa - Duszniki Zdrój

Upał był niemożliwy, więc każdy krok w słońcu to udręka, dlatego co chwila trzeba było kupować coś do picia no i każda fontanna to postój, przy tej na Rynku, podczas krążenia, kilka razy nawet się zatrzymywaliśmy 🙂

Potem udaliśmy się do Parku Zdrojowego, gdzie kasztanowa aleja Chopina prowadzi do Dworku Fryderyka Chopina, w którym w 1826 roku kompozytor dał pierwszy publiczny, zagraniczny koncert. Od 1946 roku odbywają się tu koncerty największych wirtuozów fortepianu w ramach Międzynarodowego Festiwalu Chopinowskiego.

Duszniki Zdrój

Dalej piękny park zdrojowy prowadzi do Pijalni Wód Mineralnych z I połowy XIX wieku. Mieszczą się tu ujęcia Pieniawy Chopina oraz Jana Kazimierza. W Parku stoi też Kolorowa Fontanna, która cały dzień raczy turystów i kuracjuszy wysokim orzeźwiającym strumieniem wody, a w sezonie dodatkowo wieczorem odbywają się pokazy z kolorowymi światłami i muzyką. Niestety nie doczekliśmy tego spektaklu.

Na koniec zostawiliśmy sobie Muzeum Papiernictwa, ale obeszłam je tylko dokoła, gdzie się udało, bo dzieci były padnięte i nie chciałam ich męczyć zwiedzaniem.

Duszniki Zdrój - Rynek
Duszniki Zdrój - Pieniawa
Duszniki Zdrój - Pijalnia
Duszniki Zdrój - fontanna
Zapisz się do newslettera!

Zostaw swój email, a będziesz otrzymywać informacje o ciekawych miejscach w Polsce.

Nikomu nie dajemy Twojego maila! Zapisując się do newslettera oświadczasz, że zgadzasz się na przetwarzanie danych osobowych w celu otrzymywania maili z naszego portalu i z postanowieniami regulaminu i polityką prywatności
Tutaj możesz założyć pełne konto w naszym portalu, do czego Cię serdecznie zachęcamy!
Jeżeli chcesz wypisać się z newslettera kliknij w ten link

06 wrzesień 2013 19:39

Ładne uzdrowisko oj dawno dawno się tam nie było ładne fotkii jak zawsze pozdrawiamy.

05 wrzesień 2013 20:06

Dziękuję 🙂 Danusiu, ja też żałuję, lubię trochę takie rózne starocie, dawne przemysły, ale w rodzinie trochę jestem w tym osamotniona 🙂 Więc jak mi się uda naciągnąć to fajnie, ale nie nalegam, bo i tak bardzo dużo pozwiedzaliśmy w tym roku 🙂

05 wrzesień 2013 19:43

Zdjęcia jak zawsze rewelacja. Duszniki ładne nigdy nie miałem okazji ich zwiwdzić

05 wrzesień 2013 14:47

Duszniki -piękna miejscowość. Pojechaliśmy tam odwiedzając także inne zdrojowe miasteczka: Lądek,Kudowę i Polanicę.Podobnie jak Ty Aniu,Muzeum Papiernictwa widzieliśmy tylko z zewnątrz,a to dlatego,że już ,niestety, je zamykano.Żałuję bardzo.

Ostatnio edytowany: 2013-09-05 14:47

05 wrzesień 2013 11:51

Duszniki sa ładne i ciekawe .mają cos z Kiepury i Ady Sari , Kaczynskiego B.

No i  te  ciekawe  muzeum papiernictwa  .

Pozdrawiam karol

PS.

szkoda ze wiekszosc ludzi ( nawet turystow) smiga do Czech przejeżdajac  przez  Duszniki  tak jak  smigaja przez  Zabkowice śl.

Park Zdrojowy

Gwarki 2013 - zdjęcie

Gwarki 2013

Następna podróż

PolskieSzlaki.pl - polskie atrakcje - popularny portal turystyczny tworzony od 2005 roku przez aktywną rodzinkę złożoną dziś z mamy, taty i trzech córek. Sercem Polskich Szlaków jest blog z ciekawymi wpisami i fotorelacjami z wypraw oraz opisy atrakcji turystycznych w Polsce z pięknymi zdjęciami i informacjami praktycznymi. W sezonie notujemy 50 tys. Użytkowników na dzień, poza sezonem około 10 tys. Na profilu facebookowym mamy ponad 40 000 polubień, a na Instagramie 3 200 Obserwujących.